12.1.2015 Ajoneuvot Koeajo: harmaan tasainen Nissan Pulsar Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Nykyaikainen haastaja, vai vaarin vanhan Sunnyn seuraaja? Hyvää: Erinomaiset tilat, vaivaton ajaa. Huonoa: Pieni näyttö, tasapaksuus. Ilkeämielinen voisi verrata Pulsaria kodinkoneeseen. Molemmat hoitavat tehtävänsä kunnialla ja huomaamatta, mutta syvempää suhdetta ei synny. Se ei toki tee Pulsarista huonoa autoa. Harmaus voi olla myös myyntivaltti. Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Haastaja mersulle Nissan Pulsar hyökkää Golf-luokkaan valtavien takatilojen voimin. Erityisesti polvitilaa riittää vaikka taksitolpalle. Matkustajia miellyttänee myös kokoluokkaan kelpo melutaso. Kokemus ratin takaa mukailee yleistunnelmaa. Pulsarin ajettavuus on lähinnä vaivatonta. Ohjauksen keskialueella on tahmeutta, mutta yleisesti ottaen hallintalaitteet ovat keveitä ja luonnollisia käyttää. Konsernisisar Renaultin kanssa jaettu 1,2-litrainen bensiiniturbo miellyttää alaväännöllään. Muiden pikkuturbojen tavoin moottori puutuu yläkierroksilla, mistä on haittaa ainoastaan ohituksissa. Lisähelpotusta elämään tuo erittäin vaivattomasti toimiva kuusivaihteinen vaihteisto. Sen kanssa ei bensiinimoottorin yhteyteen tarjottavaa portaatonta Xtronic-vaihteistoa juuri kaipaa. Kaikilla varusteilla Jo Pulsarin perusmallista löytyvät ilmastointi, Bluetooth ja vakionopeudensäädin. Koeajettu Tekna-versio on varustelultaan malliston kattavin. Vajaan kuuden tuhannen euron lisäpanostus tuo led-ajovalot, avaimettoman käytön, navigaattorin ja nahkaverhoilun. Samalla aktiivinen turvallisuus kohoaa kaistavahdilla, peräänajovaroittimella ja kuolleenkulman varoitusjärjestelmällä. Lisähinnalla saatava varustemäärä on suuri, mutta määrä korvaa osittain laadun. Kosketusnäyttö on käden ulottuvilla, mutta se on 5,8 tuumaisena turhan pieni lintukuvakulmasta auton ympäristön piirtävälle näkymälle. Sukujuuret näkyvissä Vaikka Pulsar on täysin uusi ja nykyaikainen tuote, sillä on selkeät sukujuuret vanhempiin Nissan-malleihin. Sellaisiin, jotka eivät autolehtien sivuilla loista, mutta kyydittävät vuosien ajan lukemattomia tyytyväisiä omistajia. On mielenkiintoista nähdä toimiiko sama taktiikka yhä vai karkaavatko henkilöautomaisten Nissanien asiakkaat korealaisten kauppiaiden luo. Kian ja Hyundain pitkän takuun Pulsar haastaa vain 795 euroa maksavalla jatkoturvalla (5 vuotta / 150 000 km). Teksti ja kuvat: Lauri Ahtiainen Nissan Pulsar DIG-T 115 Tekna 6M/T Hinta alkaen 20 990 € Koeajetun auton hinta varusteineen 26 460 € Ajoneuvovero 99 €/ v Moottori 1 197 cm³, bensiinimoottori, 4 sylinteriä, turboahdin, 6-v. manuaalivaihteisto, etuveto. Teho 85 kW (115 hv), 4500 r/min Vääntö 165 Nm (1750 r/min) Vääntö 165 Nm (1750 r/min) Kiihtyvyys 0–100 km/h 10,7 s Huippunopeus 190 km/h Kulutus l/ 100 km 6,3 (kaup.) / 4,0 (maant.) / NEDC-kulutus 5,0 (yhd.) (l/km) CO2-päästöt 117 g/km Mitat pituus 4387 mm, leveys 1768 mm, korkeus 1520 mm, akseliväli 2700 mm Tavaratila: 385 l Omamassa: 1304 kg Muu tieto Perävaunumassa jarruin 1 200 kg. Matkanjatkamispalvelu voimassa takuuajan Takuu 3 vuotta / 100 000 km Mainos (teksti jatkuu alla)Mainos päättyy Lue lisää Kaikki artikkelit 24.4.2024 Koeajo Koeajo: Mercedes-Benz V 300 d 4Matic – pröystäilemätöntä luksuskyytiä 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa – tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 22.4.2024 Koeajo Koeajo: Audi A3 – lisää premiumia olkaa hyvä! 21.4.2024 Koeajo Koeajo: Renault Scenic – millainen perhesähköauto tämän Vuoden Auto todella on? 21.4.2024 Ajoneuvot Ford Mustang 60th Anniversary Package kunnioittaa alkuperäistä ja ainoaa muskeliautoa 20.4.2024 Moottoripyörät Koeajo: Triumph Daytona 660 – 2020-luvun Daytona 19.4.2024 Sähköpyörät Sähköpyörän käyttötesti: Canyon Grizl:On -sähköpyörä sopii erinomaisesti kovempaan menoon! 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi – mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää Jaa artikkeli: Facebook Jaa facebookissa X Jaa X:ssä LinkedIn Jaa LinkedInissä Luetuimmat Vuorokausi Viikko Kuukausi 23.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: Mercedes-Benz S124 tyylikkäämmäksi tummennuskalvojen poistolla 23.4.2024 Ajoneuvot 350 000 uutta kotia vuodessa - tätä kaikkea sopii odottaa bestseller BMW X3:n pian koittavalta uudistukselta 22.4.2024 Moottoripyörät Tiesitkö, että amerikkalaiset Indian-moottoripyörät suunnitellaan Ruotsissa? 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 23.4.2024 Koeajo Maistiainen: täyssähköinen Porsche Macan alle 85 000 eurolla 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 16.4.2024 Käyttötesti käytetyllä Käyttötesti käytetyllä: ”onko teillä edes oikeita työkaluja autoonne?” 22.4.2024 Käytetyt erikoisuudet Käytetyt erikoisuudet: Simca Chambord V8 - ”kaunis mutta voimaton” 17.4.2024 Ajoneuvot Uudistunut Nissan Qashqai leikittelee muun muassa valoilla, väreillä ja isompien autojen herkuilla 19.4.2024 Ajoneuvot Suomen presidentin käyttöön ensimmäistä kertaa koskaan Audi - mutta onko 1,1 miljoonan euron A8 L Security suhteessa edes kallis? Meillä on keinoja selvittää 24.3.2024 Ajoneuvot Et ollutkaan ainoa, joka ei ymmärtänyt Audin numeropohjaista mallimerkintäpolitiikkaa - siksi se siirtyy historiaan 1.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: Toyota Yariksen avolavaversio ei ole ollenkaan hassumpi 14.4.2024 Koeajo Maistiainen: Dacia Duster on nyt kokonaan uusi ja osoittaa tietä koko merkille 17.4.2024 Nimi muutettu Nimi muutettu: tältä olisi näyttänyt ainutlaatuinen Porschen versio Lada 2103:sta, jota VAZ ei lopulta hyväksynyt 9.4.2024 Autoilu Auton kilometrimittaria rukattu – mistä huijaus paljastuu?