Audilla välähti – quattro-mainoksessa lasketellaan heinikossa

Tätä ei kannata kokeilla kotirinteessä – ainakaan kesällä.

Ajoneuvot | Uutinen | 12.12.2015

Automainosten tekeminen ei ole helppoa puuhaa. Tämä korostuu erityisesti silloin, kun tarkoitus on muistuttaa jo aiemmin esitellystä tuotteesta. Audi on tukeutunut vuosikymmenten ajan talviurheilulajeihin mainostaessaan quattro-nelivetoaan. Merkki toimiikin eräänä alppihiihdon pääsponsoreista, ja vuoden 1986 klassikkomainoksessa Audi 100 kiipesi nelivedon avulla mäkihyppytorniin. A6 toisti saman tempun vuonna 2005 quattron juhliessa 25-vuotista taivaltaan.

Tämän vuoden mainoksessa quattro näyttäytyy kuitenkin uudessa valossa, kiitos hiihtotaituri Candide Thovexin ja mestarillisen kuvausryhmän. Mainoksen tekee erityisen sykähdyttäväksi lumitilanne, joka vastaa hyvin eteläisen Suomen hiihtokelejä. Kaupallisen tiedotteen mauttomuudelta ei täysin vältytä, mutta lähes kaiken saa anteeksi otoksella, jossa Q7 lopulta tulee mainokseen mukaan.

Lähde: Candide Thovex & Audi

Keskustelu

automerkiltä: Audi